19 augustus 2019

Wereld Fotografie Dag: de invloed van beeld(formaat) op social media

Wist je dat het vandaag Wereld Fotografie Dag is? Een mooie dag om even stil te staan bij de invloed van foto’s en ander beeld op social media. Dat beeld steeds belangrijker wordt is duidelijk te zien aan de veranderende advertentie-eisen in grootte van beeld op social media. Lees je mee?

Het adverteren van content op bijvoorbeeld Facebook & Instagram is tegenwoordig essentieel om zoveel mogelijk mensen te bereiken op social media. Gelukkig geeft Advertentiebeheer van Facebook je sinds kort wel veelvuldig aanwijzingen in hoe jouw advertenties het beste zullen presteren. De nieuwste tip? Zorg voor het juiste formaat foto’s en video’s en pas de formaten per platform aan.

Fotografie

Zo loont het bijvoorbeeld om het formaat van je video aan te passen. Die heeft waarschijnlijk standaard een 16:9 verhouding (vrij horizontaal) als deze met een camera is opgenomen. Maar voor een advertentie in het Facebook nieuwsoverzicht kun je beter kiezen voor een 4:5 verhouding, en voor Instagram Stories voor een 9:16 verhouding (vrij verticaal). Ga maar na; de meeste mensen bekijken video content op hun mobiel. Probeer het scherm zoveel mogelijk te vullen voor zoveel mogelijk aandacht!

Ook voor foto’s wordt meer plek gereserveerd in advertenties: ga hier het liefst voor vierkant. Hier vind je alle verhoudingen als PDF-template, altijd handig. Het vergt misschien even wat moeite om met diverse formaten aan de slag te gaan, maar de moeite loont zich in meer bereik. En dat is natuurlijk waar je voor gaat!

Geen tijd of know-how om met social media advertenties aan de slag te gaan? Wij helpen je graag! Neem gerust contact op.

Meer lezen over advertenties op social media? Lees ook eens Adverteren op Facebook: hoeveel tekst mag je gebruiken?

Wat is de online impact van jouw bedrijf?
In minder dan 3 minuten weet je het.

Doe de Contentscan!