25 januari 2018

Viral gaan met een simpel concept

Het was niet te missen: de reclamestunt van Bavaria. Een originele stunt, met geweldige resultaten.

Bavaria is een petitie gestart om carnaval als nationale feestdag neer te zetten. Zo wilden ze ervoor zorgen dat iedereen met carnaval vrij is. De grap had het doel om 40.000 handtekeningen te krijgen; het aantal dat je nodig hebt om een onderwerp op de agenda van de tweede kamer te krijgen.

Op hun website carnavalvrij.nl kun je je ‘handtekening’ zetten ter ondersteuning van de petitie. De actie #carnavalvrij ging al in het eerste campagneweekend viral en had een overweldigend succes. Nederland speelt dit jaar niet mee in het WK voetbal, dus moeten biermerken het hebben van de Olympische Spelen. Bavaria heeft een goede beslissing gemaakt om een andere weg te nemen en zich te richten op het carnaval!

De teller staat nu op bijna 100.000 handtekeningen, dus Bavaria mag spreken van een geslaagde en succesvolle actie!

Wil jij ook zulke resultaten behalen met een campagne? Dan helpen wij jou daar graag mee! Kijk op https://contentunited.nl/contact/

Wat is de online impact van jouw bedrijf?
In minder dan 3 minuten weet je het.

Doe de Contentscan!