17 januari 2018

Vergeet de meta description niet!

Heb je weleens gelet op de tekst onder een website titel bij een zoekopdracht bij Google? Dat stuk tekst heet de meta description. Het is een belangrijk stuk tekst omdat dit lezer overtuigt om juist naar jouw website te gaan.

Meer kliks op je website kun je krijgen door een prikkelende tekst te schrijven die anders is dan de meta description van andere bedrijven in dezelfde branche. Ook is het handig om een focus-keyword (belangrijk zoekwoord) te gebruiken. De meta decription helpt niet bij je ranking op Google, maar genereer je hierdoor meer kliks kom je toch hoger in de ranking. Je moet ook weer niet te veel weggeven, het moet net genoeg zijn om de nieuwsgierigheid te prikkelen.

Google heeft het maximale aantal tekens van 160 tekens verhoogd. Hierdoor kun je nog duidelijker aangeven wat jouw website voor de klant kan beteken. Als je dit zelf niet hebt ingevuld dan doet Google het automatisch door een stuk tekst van de betreffende pagina weer te geven.

Zoek jezelf maar eens op en kijk wat er bij jouw meta description staat. Bevalt het je niet en weet je niet hoe je het moet aanpassen of verbeteren? Dan helpen wij je graag verder!

Wat is de online impact van jouw bedrijf?
In minder dan 3 minuten weet je het.

Doe de Contentscan!