31 januari 2018

Slapers in de mailinglist? Maak ze wakker!

Een nieuwsbrief versturen is een call-to-action op zichzelf. Maar iedereen heeft wel een aantal inactieve contacten in de mailinglist die al lang niks van zich lieten horen. Daar is wat aan te doen!

Slapers; zo noemen we de contacten die drie maanden niet klikken in een wekelijkse nieuwsbrief. Gaat het om een maandelijkse mail, dan spreken we bij zes maanden van een slaper. Is dit bij jou ook het geval? Dan is het tijd voor een reactivatiecampagne. Hier zijn de slapers de doelgroep. Het gaat dan om een speciale nieuwsbrief met in de onderwerp regel zoiets als: “Wil je onze nieuwsbrief nog ontvangen?”. De slaper kan dan de keuze maken om weer actief te worden of zich uit te schrijven.

Bij zo’n campagne kun je niet alle contacten weer actief maken, sommigen zullen zich sowieso uitschrijven. Dit is wel gunstig voor je mailingstatistieken. Want de open- en klikratio zullen hierdoor alleen maar verbeteren.

Wil je de slapers in jouw mailinglist ook wakker schudden? Daar helpen wij je graag mee! Klik hier voor een kop koffie en een afspraak.

Wat is de online impact van jouw bedrijf?
In minder dan 3 minuten weet je het.

Doe de Contentscan!