15 april 2019

Lush UK stopt met social media – terechte keuze of publiciteitsstunt?

Deze week haalt cosmeticamerk Lush in het verenigd koninkrijk al hun social media kanalen offline. Wat gaat er schuil achter deze rigoureuze beslissing? Wij reflecteren op dit opmerkelijke nieuws.

‘In toenemende mate maken sociale media het steeds moeilijker voor ons om rechtstreeks met iedereen te communiceren. We willen terug naar het échte contact met de klant’ stelt Lush. Het merk, bekend van onder andere de bruisballen, wil niet langer vechten met de algoritmes en is het zat te betalen om op de tijdlijn van hun klanten te verschijnen.

Lush staat bekend om hun duurzaamheidsbeleid en activerende karakter. Wij zouden dan ook niet gek opkijken als Lush met deze actie een statement wil maken maar over een tijdje weer terugkomt op hun besluit. Niet langer willen betalen voor advertenties op social media is één ding, en het is altijd slim om kritisch te kijken welk kanaal je op welke manier wilt inzetten, maar je gehele fanbase weggooien is toch een gemiste kans. Wij geloven dat social media juist een mooie mogelijkheid bieden om in direct contact te staan met je doelgroep en een mooie community op te kunnen bouwen.

Lush zelf heeft immers al vaker bewezen dat je met social media een enorm publiek kunt bereiken om producten én een boodschap onder de aandacht te brengen. Wij hopen dan ook dat dit een publiciteitsstunt is. Hoe kunnen we elkaar anders taggen dat de perzik-emoticon-bruisballen weer op voorraad zijn? 😉

Wat vind jij van deze actie? We zijn benieuwd!

Wat is de online impact van jouw bedrijf?
In minder dan 3 minuten weet je het.

Doe de Contentscan!