03 april 2018

Geen woorden maar emoji’s

Steeds meer mensen gebruiken emoji’s ook zakelijk. En waarom ook niet! Ons brein reageert hetzelfde op emoji’s als op menselijke gezichten. Je kunt er prima je boodschap mee versterken en verduidelijken.

Voordat je zomaar een emoji aan je bericht toevoegt is het belangrijk om te bedenken of emoji’s bij jouw bedrijf en doelgroep passen. Het is handig om je hierin te verdiepen en dit vast te stellen voordat je aan de slag gaat. Brengt jouw bedrijf een serieuze boodschap over? Dan is het van groot belang om niet de verkeerde emoji’s te gebruiken! Verkoop je uitvaartverzekeringen? Dan moet je bijvoorbeeld deze 😵 of deze ⚰ voorál niet gebruiken. Zo kun je volgers verliezen en wordt je minder serieus genomen. Is het social media gebruik van je bedrijf juist informeel en bedoelt voor interactie? Dan kun je bijna elke emoji gebruiken. Zorg wel dat je varieert in emoji’s en gebruik er niet teveel want dan wordt de boodschap onduidelijk en verwarrend.

Let ook op of de emoji juist geïnterpreteerd wordt. Er zijn ongeveer 1430 emoji’s en sommigen hebben een dubbele betekenis. Kijk voor het gebruik hier even en op Emojipedia.

Geen tijd, maar wel enthousiast? Wij helpen je graag! Maak een afspraak en dan bespreken we het onder het genot van een kop koffie.

Wat is de online impact van jouw bedrijf?
In minder dan 3 minuten weet je het.

Doe de Contentscan!