26 oktober 2017

Consumenten letten op!

In de wereld van fake nieuws en likes kopen, is de consument steeds voorzichtiger online. Men is zich -gelukkig- steeds bewuster van de controle die Facebook en andere social mediaplatformen hebben. Dit bleek uit een onderzoek van Connected Life. Dit onderzoeksbureau ondervroeg 70.000 mensen uit 56 landen over hun online en digitale gedrag. De resultaten zijn te lezen in een artikel van Adformatie.

In Nederland hebben de onderzoekers zelfs 104 diepte-interviews afgenomen. De thema’s verschillende van technologie tot e-commerce. Voor Content United is het belangrijkste onderwerp natuurlijk: vertrouwen in content. Het is van belang dat mediagebruikers slim omgaan met content, maar als zender is het essentieel dat je publiek voldoende vertrouwen heeft in je content. Anders kan je praten als brugman, maar sorteer je geen effect. Uit het onderzoek bleek dat echter dat de helft van de Nederlandse respondenten de meeste content onbetrouwbaar vindt. Deze uitkomst wordt gevoed door hun wantrouwen in social mediaplatformen.

Om ze toch te bereiken, is het belangrijk om je consumenten te kennen. Je bouwt en behoudt vertrouwen door de de klant centraal te stellen. Dit doet Content United bijvoorbeeld door een Customer Journey op te stellen. Bel even 023-5341805 dan weet je snel wat dit voor jouw bedrijf betekent!

Wat is de online impact van jouw bedrijf?
In minder dan 3 minuten weet je het.

Doe de Contentscan!