17 februari 2018

Stockfoto’s? Niet doen!

“Een foto zegt meer dan duizend woorden”, een belangrijk gezegde in de wereld van content marketing. Met een foto kun je namelijk meer weergeven dan een ‘gewone tekst’. Daarom zie je bijna bij elk bericht een afbeelding. Het geeft een bericht meerwaarde en extra informatie.

Maar een afbeelding kies je niet zomaar; het heeft een bepaalde toegevoegde waarde dus het moet wel bij het bericht passen. Daarnaast mag je ook niet zomaar elke foto van het internet halen. Doe je dat wel, dan staat er een fikse boete op je te wachten. Er zijn heel veel websites waarbij je afbeeldingen zonder copyright kunt verkrijgen. Maar vraag jezelf eens af of je lezers zitten te wachten op ‘neppe en geposeerde’ afbeeldingen…

Uniek beeld is the key. En om unieke stock foto’s te vinden, moet je hard zoeken. Het is een vak apart en zelfs een beroep: beeldredacteur. Tip: ga naar buiten met je camera en maak foto’s van interessante situaties. Eigen foto’s kun je altijd gebruiken en dat vind je lezer ook nog eens fijner om naar te kijken. Niet zo handig met de camera? Laat je beelden dan schieten door een werknemer of een professionele fotograaf.

Wat is de online impact van jouw bedrijf?
In minder dan 3 minuten weet je het.

Doe de Contentscan!