27 oktober 2016

Online groei door content marketing

Dat wil natuurlijk iedereen. Maar hoe bereik je dat? Hoe krijg je betere leads en meer klanten? Gerichte content marketing helpt je verder. Door klanten regelmatig te informeren en te laten zien dat je kennis van zaken hebt, weten ze je steeds beter te vinden. Bij content marketing gaat het erom dat je kennis en informatie deelt over je vakgebied met je klanten en andere geïnteresseerden. Maar let op: het gaat dan wel om content die je doelgroep interessant vindt. Dus bedenk eerst met welke informatie je ze verder helpt. Die informatie kun je in de vorm van artikelen, video, audio, op je site plaatsen en deel je via social media.

Inhoud bepaalt
Met je content laat je zien dat je verstand van zaken hebt. Dat je een autoriteit bent op je vakgebied. Bovendien geef je aan wat je voor je klanten kunt betekenen. Maar hoe kom je nu aan goede content? We geven wat suggesties. Zo kun je ingaan op vragen die je krijgt van klanten, of op relevante ontwikkelingen die je constateert. Tips en ‘hoe moet dat’-verhalen zijn altijd prettig om te lezen. Bied een aanmeldmogelijkheid voor het ontvangen van een nieuwsbrief of het aanvragen van een offerte. En vergeet niet een ‘call to action’ op te nemen voor als er nog vragen zijn. Dit zijn waardevolle contactmomenten en bieden de mogelijkheid om op een later tijdstip contact op te nemen.

Vaker is beter
Wat ook helpt om je online vindbaarheid te vergroten, is de frequentie van het publiceren van nieuwe content. Daarbij geldt: hoe vaker hoe beter. Omdat er steeds wat nieuws is te vinden, trek je meer bezoekers naar je site. Je kunt beginnen bij het wekelijks verversen van nieuwsberichten. Het regelmatig plaatsen van een whitepaper, blog of video helpt je nog verder. Ook goed om te weten: hoe meer woorden, hoe groter de kans dat Google je als autoriteit duidt en je een hogere ranking geeft. En daar draait het uiteindelijk om: dat je goed vindbaar bent.

Even concreet
Stel je bent financieel dienstverlener en je merkt dat je steeds meer vragen krijgt over veranderende pensioenregelingen. Op je site besteed je daarom aandacht aan die nieuwe ontwikkelingen en houd je je doelgroep voor wat de mogelijke consequenties zijn. Dat kun je bijvoorbeeld doen door een artikel en/of een whitepaper op je site te publiceren en een kort filmpje via social media te delen. Vervolgens bied je klanten en potentiële klanten de mogelijkheid om via social media vragen te stellen of licht je een en ander nog een keer toe. Door die interactie creëer je een groep volgers en bouw je een reputatie op. Dat is natuurlijk wat je wilt!

Hoe kan content marketing jouw vindbaarheid vergroten? Wij denken graag met je mee over jouw content marketing strategie. Dus heb je vragen, laat het weten en mail of bel ons!

Wat is de online impact van jouw bedrijf?
In minder dan 3 minuten weet je het.

Doe de Contentscan!