27 mei 2019

Crisiscommunicatie met social media

Shit hit the fan? Communicatieprofessionals weten hoe krachtig social media kunnen zijn. In positieve zin. Maar het kan ook de andere kant op rollen. Hoe ga je dan om met social media?

In het afgelopen jaar hebben wij hier ook mee te maken gehad. Toen hebben we discussies en diverse accounts een tijdje gemonitord voor een klant. En de klant hierover gerapporteerd met ons advies. Op het Blog van Coosto is de afgelopen week een helder artikel gepubliceerd over crisiscommunicatie. Wat belangrijk is ten tijde van een crisis.

Een vijftal tips:

Tip 1. Neem extra tijd als je daardoor betere beslissingen maakt.
Tip 2. Maak gebruik van procesantwoorden.
Tip 3. Luisteren, luisteren en nog eens luisteren.
Tip 4. Ga niet in discussie via social media.
Tip 5. Stem je boodschap af op de publieksbehoefte.

Je lees het artikel en de uitleg van deze tips hier.




Wat is de online impact van jouw bedrijf?
In minder dan 3 minuten weet je het.

Doe de Contentscan!